ارتقاء

توان افزایی گروه های آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش شهر تهران

ارتقاء

توان افزایی گروه های آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش شهر تهران

برگزاری کارگاه کارگروهی در روز ۳ آذر

به استحضار میرساند به یاری خداوند بزرگ کارگاه کارگروهی ویژه اعضای گروه های آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش مورخ ۳ آذر ماه ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد.  

  

همکاران گرامی در ادامه مطلب محتوای پیش مطالعه کارگاه قرار داده شده است. 

لطفا ملاحظه فرمایید. 

ادامه مطلب ...

برگزاری کارگاه خلاقیت در روز ۲۶ آبان

به استحضار میرساند به یاری خداوند بزرگ کارگاه خلاقیت ویژه اعضای گروه های آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش مورخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد.  

  

همکاران گرامی در ادامه مطلب محتوای پیش مطالعه کارگاه قرار داده شده است. 

لطفا ملاحظه فرمایید. 

ادامه مطلب ...

نکاتی درباره گزارش نویسی

t محتوای و شکل گزارش، محتوای یک گزارش شامل این سه مورد می­شود:

الف) گفتن کلیت موضوع به خواننده (مقدمه گزارش)،

ب) صحبت راجع به موضوع (متن اصلی)،

ج) ارائه خلاصه مطالب و نتایج

شکل گزارش همان ساختار گزارش است که شامل صفحه جلد، فهرست، بدنه گزارش، و شیوه تفکیک مباحث، روش اعلام نتایج، ارایه مستندات لازم و ... می­باشد.

t ویژگی­های یک گزارش مناسب، در این قسمت به منظور داشتن شاخص­های ارزیابی یک گزارش موفق شاخص­های یک گزارش مطلوب، به شرکت­کنندگان ارائه داده می­شود این شاخص­ها

وضوح وروشنی، سادگی و اختصار ، انسجام و پیوستگی، صداقت و بی‌طرفی، دقت و صحت، قابلیت دسترسی به مطالب وجامعیت

گزارش نویسی

 

در ادامه نکات مهمی از مبحث گزارش نویسی به اطلاع می رسد. 

به نظر میرسد در نظر گرفتن این نکات میتواند ما را در راه گزارش نویسی یاری دهد: 

n مقصد گزارش، گزارش خود را برای چه کسی یا چه سازمانی ارائه خواهید کرد؟

این سازمان و کارشناسان مرتبط با گزارش چه وی‍‍ژگی­هایی دارند و چه مواردی در گزارش برایشان اهمیت دارد؟

می خواهند در گزارش چه مواردی وجود داشته باشد؟

انتخاب مقصد در گزارش باعث می شود موارد مطرح در گزارش هدفمند باشد و اطلاعات آن، همه آن چیزی باشد که مخاطب انتظار آن را در گزارش دارد.

سازمان و گروه­های مخاطب در گزارش هر کدام روش­های ارائه خاص خود را دارند و نکات خاصی را مورد توجه قرار می­دهند و با توجه به این نکته نمی­توان یک گزارش را برای مخاطبان مختلف استفاده کرد و حتما می­بایست بنا به ضرورت مواردی را کم یا اضافه نمود.

n وی‍ژگی های یک گزارشگر، در همۀ سازمان­ها و گروه­ها، افرادی به این کار مشغول هستند. کسانی که مسئول نوشتن گزارش در مجموعۀ شما هستند، می­بایست مهارت­های مشخصی را داشته باشند. این مهارت شامل: تسلط بر ادبیات و آیین­نگارش، آشنایی با مهارت­های  ICDL و فنون ارایه موثر و ... است.

همچنین شناخت ابعاد اتفاق توسط شخص گزارشگر و مشاهده روند کار، می تواند تاثیر به سزایی به هنگام تدوین گزارش داشته باشد.

n تفاوت گزارش با مستندات یک پروژه، خیلی از افراد گمان می­کنند که گزارش همان مستندات گردآوری شده است و تفاوتی برای آن قائل نمی­شوند.  باید دانست که گزارش بر اساس مستندات تهیه می­شوند و در واقع خود مستندات نیست.

مستندات در واقع سبدی از اسناد آنچه اتفاق افتاده است و شامل تمام وقایع،‌ افراد و تغییرات حینِ کار می­باشد که لزومی ندارد در گزارش همه آنها قید شود. مگر در شرایطی که مخاطب گزارش از شما بخواهد یا اینکه شخص گزارشگر به عنوان رکن سوم گزارش تشخیص بدهد. از سوی دیگر گزارش­دادن همه مستندات، حجم گزارش را بالا خواهد برد و مخاطب به سختی می­تواند گزارش را تفکیک کرده و مطالعه کند. باید دقت نمود که گزارش جمع­آوری مستندات و بایگانی آنها نیست.